Kjell Dahlin

Tusentals är de människor som skrattat och känt igen sig då Kjell Dahlin föreläst om retorik och attityder. Med slagkraftiga berättelser ur vardagslivet målar han bilder som alla kan ta till sig.

 

Kjell Dahlin är en inspiratör som menar att vi inte kan kommunicera som vi alltid har gjort och förvänta oss ett annat resultat. Det är nya tider. Det kräver en ny syn på retoriken och en uppdaterad inställning till begreppet service. Säg inte med ord att du t.ex. är kundvänlig, miljömedveten eller kreativ, visa det istället genom dina handlingar och din attityd.

Kjell brinner för det goda kundmötet, och han visar konkret hur den enskilde medarbetarens beteende och attityd har förmågan att stärka varumärket bättre än vilken reklamkampanj som helst. På ett högst personligt, intelligent och humoristiskt sätt föreläser Kjell om kundvård, bemötande, attityder, inställning, ”storytelling”, retorik och kommunikation.

Med en bred bakgrund från områdena service, försäljning, marknadsföring och HR har Kjell Dahlin många erfarenheter att ösa ur. Sedan hans bok ”Popretorik-upplevelsekommunikation som övertygar” vann ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets Ledarbok”  har hans dagar alltmer fyllts av föreläsningar och workshops inom de ämnen som ligger honom varmast om hjärtat; kundbemötande, attityder, service och upplevelsekommunikation.

Föreläsningsområden:

  • Presentationteknik
  • retorik
  • storytelling
  • varumärkesbyggande
  • bemötande
  • attityder
  • beteende
  • kommunikation
Referens

"Ska du bara lyssna på en enda föreläsare i år, lyssna då för Guds skull på Kjell Dahlin!"

Christer Johnsson
Intrum Justitia

Inspiration och nyheter direkt i din inkorg!

Intresseanmälan / Kontakt

Önskar du veta mer och få kostnadsfri rådgivning när det gäller våra talare, moderatorer och underhållare. Fyll då i nedanstående intresseanmälan.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår