Blinkar du så missar du det, det här med trender är flyktigt med det är något som Göran håller stenkoll på och föreläser om. Han lägger stor vikt i de olika mötena han får tackvare sitt yrke, och det ger honom en genomgående glädje som han sprider via hans föreläsningar. Det som gör att Göran passar till så många olika typer av publiker är att han skräddarsyr sitt innehåll utifrån vad kunden önskar. Göran har en värmande själ och lämnar ingen oberörd och lämnar åhörarna med nya aspekter på ämnena.
Göran Adlén
Göran Adlén
Göran Adlén
Göran Adlén är trendanalytiker, författare och en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare. Med stor nyfikenhet och okuvlig optimism delar Göran med sig av sina spaningar in i framtiden.
Idag gäller inte de gamla sanningarna längre. Glöm bort att du måste vara en stor aktör för att lyckas. Idag är det de små snabba och kreativa som är vinnarna. Göran föreläser om trender, kommunikation, arbetsglädje, marknadsföring och ledarskap. Görans styrka ligger i att förändra sig efter vad som händer i omvärlden och anpassa sina föreläsningar till varje situation. Han är en sann inspiratör som är känd för sina årliga trendrapporter.
Görans föreläsningar
Göran har flera olika teman på sina föreläsningar. Hans mål är att föreläsningarna ska kännas inspirerande, underhållande och tankeväckande. Han är en mästare på att fånga deltagarnas uppmärksamhet genom att nå dem via så många sinnen som möjligt med hjälp av musik, film och bild. Han skräddarsyr sina uppdrag efter kundens verksamhet och önskemål. Exempel på föreläsningar:
- Trendspaning – om att må bättre och lyckas i framtiden
- Är det analoga det nya digitala?
- En himla massa arbetsglädje
- Ordlös kommunikation – framtidens marknadsföring
Görans erfarenheter
Göran är civilekonom och började direkt efter studierna på Sveriges Industriförbund. Efter några år blev han VD för ett mindre innovationsföretag. Därefter kom han in i reklambranschen där han under tio års tid hade olika roller som projektledare, VD, creative director och copy på flera namnkunniga byråer. Han har även undervisat på IHM i marknadsföring och marknadsanalys. Sedan 1999 arbetat med förändringsprocesser när det gäller kommunikation och varumärken och han har också drivit ett antal affärsutvecklingsprojekt för såväl mindre och medelstora företag som för internationella koncerner. Idag är han en känd föreläsare och han har dessutom hunnit skriva åtta böcker, startat webTV-formatet ”Trend-TV” 2009 och under femton år skrivit trendrapporter.
Relaterade föreläsare
Micael Dahlen
Han har forskat inom marknadskommunikation och beteendevetenskap och visar hus våran framtid kommer präglas. Han talar om hur man ska kunna dö lycklig, och hur man handlar hållbart, och hur vi kan leva lyckliga i framtiden. Han talar om individualismen och den mänskliga förmåga och kapitlet. Läs mer härIda Hult
Ida blickar framåt och ser trenderna som kommer. Hon är en expertis på beteenden, livsstilsförändringar, och om förändringar. Hon talar om konsumentfokus, och får fram vad det är människor vill och behöver, och vart vi i och hela samhället är påväg. Föreläsningarna handlar om framtidens trender, konsumentbeteende och hur det förändras och hur man är […] Läs mer härPeter Peppe Ekmark
För att klara saker och ting handlar det om att besluta sig om det, det menar iallafall Peppe Ekmark. Vet man vart man vill komma är det bara vägen dit kvar. Peppe inspirerar till att lyckas och ger konkreta verktyg för hur man tar sig an uppgifter och klarar dem med bravur. Läs mer här