Kjell Dahlin

Kjell Dahlin

Det är nya tider nu och det för med sig att retoriken också kommit in i nya tider. Man kan inte förvänta sig ett annat resultat om man gör samma saker hela tiden, det menar Kjell. Han uppskattar det goda kundmötet och lockar fram det ur folk, för med nya tider funkar det inte bara med ord, utan man måste visa också. RE

Ingen förpliktelse

Skicka enkelt en förfrågan. Du får snabbt svar och exempel på pris och datum

  • Hidden

Kjell Dahlin

Tusentals är de människor som skrattat och känt igen sig då Kjell Dahlin föreläst om retorik och attityder. Med slagkraftiga berättelser ur vardagslivet målar han bilder som alla kan ta till sig.

Kjell Dahlin är en inspiratör som menar att vi inte kan kommunicera som vi alltid har gjort och förvänta oss ett annat resultat. Det är nya tider. Det kräver en ny syn på retoriken och en uppdaterad inställning till begreppet service. Säg inte med ord att du t.ex. är kundvänlig, miljömedveten eller kreativ, visa det istället genom dina handlingar och din attityd.

Kjell brinner för det goda kundmötet, och han visar konkret hur den enskilde medarbetarens beteende och attityd har förmågan att stärka varumärket bättre än vilken reklamkampanj som helst. På ett högst personligt, intelligent och humoristiskt sätt föreläser Kjell om kundvård, bemötande, attityder, inställning, ”storytelling”, retorik och kommunikation.

Med en bred bakgrund från områdena service, försäljning, marknadsföring och HR har Kjell Dahlin många erfarenheter att ösa ur. Sedan hans bok ”Popretorik-upplevelsekommunikation som övertygar” vann ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets Ledarbok”  har hans dagar alltmer fyllts av föreläsningar och workshops inom de ämnen som ligger honom varmast om hjärtat; kundbemötande, attityder, service och upplevelsekommunikation.

Ingen förpliktelse

Skicka enkelt en förfrågan. Du får snabbt svar och exempel på pris och datum

  • Hidden

Relaterade föreläsare